Leveransuppehåll 19 juli - 11 aug



Just nu har vi längre leveranstider än vanligt


LEVERANSUPPEHÅLL p.g.a FLYTT - få 15% off

Vi flyttar till Borlänge! Beställningar som sker mellan 19/7-11/8 kommer skickas 12/8 p.g.a. flytt. Beställningar som läggs senast Torsdag 18 Juli kl 23.59 skickas som vanligt.

KOD: FLYTT15

Ger 15% off vid köp över 498 kr




Uppdaterad 2024-07-14
Viktig info hittar du nedan.

Ordrar som beställts 2024-03-25 - 2024-05-31 som ej kommit fram
kommer att avbrytas och återbetalas p.g.a. bugg i fraktbokningssystem.

Vi håller just nu på att hantera ärendet tillsammans med Klarna. Vi kan för närvarande inte se vilka ordrar som redan återbetalats, och jobbar på att lösa problemet.

Många beställningar har redan återbetalats via Klarna - så dubbelkolla gärna ifall du redan fått din återbetalning.
 
Vi har även flertalet som haft sina paket att hämta ut hos ombud. Kontrollera i Postnord-appen om ditt paket finns för utlämning genom att lägga till din e-postadress och ditt telefonnummer i appen.

Det kan också vara så att du fått din beställning men fått en återbetalning av Klarna, i sådana fall kommer vi skicka ut en faktura till dig igen. Observera att vi kommer prioritera att återbetala alla paket som ej levererats då många missat all info angående systemfelet.

Vi hanterar alla ärenden så snabbt vi kan. Observera att jag, Sofie, är ensam att hantera alla ärenden och att det därför tar tid. Men oroa dig inte! Vi kommer hantera ditt ärende också.

Har du beställt efter detta datum skickas din order som vanligt.




Vi besvarar kritiken mot dalarnaseko.se

Inte fått ditt paket? Maila till [email protected]

Beställningsnummer

Skicka ditt beställningsnummer + att du godkänner Postnord som leveranssätt

Godkänn Postnord

Vi bokar en ny frakt till dig, ditt paket skickas på nytt & spårningsnummer skickas automatiskt till dig via Postnord

Tidigare störning i automatiskt fraktbokningssystem

Alla beställningar har skickats en gång med DHL - men paketen har fastnat p.g.a. felaktig spårningsinfo som uppstått i vårt automatiska fraktbokningssystem. Vi har därför behövt hantera alla ordrar på nytt manuellt.

Vi beklagar problemet och jobbar på så snabbt vi kan för att lösa alla ordrar.


VIKTIG INFORMATION

Förstår att många känner sig superirriterade över situationen och vi tar till oss av den kritik som ges. Går ut med mer helhetsinformation, för den som är intresserad av att förstå.
Är du inte en av dem - kan du sluta läsa nu och det är HELT OKEJ 
🥰🙏🏻 


Vad händer? Skulle inte ni lägga ned?

👇🏻
Vi tog några månaders paus och ordnade så att ni kunde lägga beställningar inför pausen
- som blev katastrof. Läs mer nedan.
👇🏻

Bugg i automatiskt fraktbokningssystem

Alla beställningar har skickats en gång med DHL - men paketen har fastnat p.g.a. felaktig spårningsinfo, som uppstått i vårt automatiska fraktbokningssystem. Vi har därför behövt hantera alla ordrar på nytt manuellt och jobbar fortfarande på det 24/7.


Varför har inte alla paket skickats än?

Innan pausen laddade vi upp med produkter för att kunna ta in extrapersonal och leverera snabbt till er. Alla paket har skickats en gång med DHL - paket som inte kommit fram (och inte heller tillbaka till oss).


Vi har därför behövt tillverka ca 6000 nya schampokakor (+ flera andra produkter) och bokat enormt mycket frakter manuellt - vilket TAR tid. Går ca 1 arbetsdag för en person att tillverka 150 st schampokakor.

Vi har gått ut med informationen på hemsidan/instagram/mail/nyhetsbrev och bett er skicka beställningsnummer + godkännande att skicka med Postnord till [email protected].

Vi sitter med detta hela dagarna och besvarar meddelanden/packar/skickar/bokar frakter på löpande band - vi har varken glömt bort- eller ignorerat dig ifall du inte fått återkoppling ännu - vi har bara inte hunnit dit.

Vi ber verkligen om ursäkt för allt strul och vi förstår att frustrationen är hög, vi jobbar på så snabbt vi kan.



Varför tar ni in nya beställningar?

Utförsäljning inför flytt & hur det påverkar

Vad gäller vår utförsäljning inför flytt, så har vi på kort varsel hittat en ny lokal i Borlänge. För att underlätta detta har vi valt att sälja ut sortimentet - då vi har över 150 produkter, inklusive råvaror och utrustning på flera tusen kilo som annars behöver flyttas.

Vi har två separata enheter som packar paket hela tiden. En för de ordrar som inte blivit skickade ännu och en för de nya ordrar som kommer in.

Som du säkert förstår så är det även nödvändigt för oss att öppna upp för försäljning efter att ha haft stängt i ett par månader - då vi, precis som alla företag... Har löpande kostnader som löner, försäkringar, inköp av råvaror etc. Vilket gör att vi behöver arbeta parallellt med båda delar, vare sig vi vill eller inte.

Det har också blivit en mycket kostsam bugg vad gäller alla saknade produkter som fastnat i transporten. Det är sådant man får vara förberedd på som företag - därför behöver vi även fatta vissa tuffa beslut för att verksamheten ska få finnas kvar.

Kom ihåg att vi inte är något stort företag som Apotea, som har packrobotar, X antal personal på varje enhet för kundservice etc.



Akut Sjukdomsbild & Bakom kulisserna

Utöver detta har Jag, Sofie, behövt en paus p.g.a. utmattning.

Det här är inget som pågått en kortare tid, utan i över ett år. Jag har haft akut inflammation, förstorad mjälte, dåliga levervärden och inte kunnat äta för smak och lukt som gjort att allt smakat ruttet = otrolig orkeslöshet och otaliga läkar/akutbesök.

Att rodda bakom kulisserna i ett litet företag där jag dessutom - oavsett om jag vill/kan - har ansvaret att leda flera andra samtidigt. Det är inte helt enkelt.

Det är ingen ursäkt, men en förklaring.

God och Varmhjärtad kundservice är något som är otroligt viktigt för mig - något som alltid varit ledande i vår verksamhet.

Detta har varit under all kritik den här tiden, vilket vi förstår och tar med oss. Ni som varit med länge VET detta. Är tacksam för varenda en av er som går in och berättar om er upplevelse genom åren, att det inte varit några problem. 

Förstår även de som inte vill handla av oss mer, och det är helt okej.
Vi tar med oss ALLT i detta, och tar lärdom inför framtiden. 

All feedback tas emot med kärlek, så känn dig fri att lämna åsikter och tankar.
Det går utmärkt att maila mig, Sofie, personligen på [email protected].



Vi förstår att detta varit under all kritik, det tycker givetvis vi också.

Däremot blir jag mer än Tacksam om du har med dig att vi krigar på så gott vi kan och gör otroligt mycket mer än vad som syns utåt.

Med kärlek,
Sofie Alm