Just nu har vi längre leveranstider än vanligt
Alla schampokakor har lång hållbarhetstid (till minst 2027 för närvarande) så det går med fördel att köpa flera schampokakor samtidigt så du alltid har en i badrumsskåpet.
Skicka ditt beställningsnummer + att du godkänner Postnord som leveranssätt
Vi bokar en ny frakt till dig, ditt paket skickas på nytt & spårningsnummer skickas automatiskt till dig via Postnord
Alla beställningar har skickats en gång med DHL - men paketen har fastnat p.g.a. felaktig spårningsinfo som uppstått i vårt automatiska fraktbokningssystem. Vi har därför behövt hantera alla ordrar på nytt manuellt.
Vi beklagar problemet och jobbar på så snabbt vi kan för att lösa alla ordrar.
Förstår att många känner sig superirriterade över situationen och vi tar till oss av den kritik som ges. Går ut med mer helhetsinformation, för den som är intresserad av att förstå.
Är du inte en av dem - kan du sluta läsa nu och det är HELT OKEJ
👇🏻
Vi tog några månaders paus och ordnade så att ni kunde lägga beställningar inför pausen
- som blev katastrof. Läs mer nedan.
👇🏻
Alla beställningar har skickats en gång med DHL - men paketen har fastnat p.g.a. felaktig spårningsinfo, som uppstått i vårt automatiska fraktbokningssystem. Vi har därför behövt hantera alla ordrar på nytt manuellt och jobbar fortfarande på det 24/7.
Innan pausen laddade vi upp med produkter för att kunna ta in extrapersonal och leverera snabbt till er. Alla paket har skickats en gång med DHL - paket som inte kommit fram (och inte heller tillbaka till oss).
Varför tar ni in nya beställningar?
Vad gäller vår utförsäljning inför flytt, så har vi på kort varsel hittat en ny lokal i Borlänge. För att underlätta detta har vi valt att sälja ut sortimentet - då vi har över 150 produkter, inklusive råvaror och utrustning på flera tusen kilo som annars behöver flyttas.
Vi har två separata enheter som packar paket hela tiden. En för de ordrar som inte blivit skickade ännu och en för de nya ordrar som kommer in.
Som du säkert förstår så är det även nödvändigt för oss att öppna upp för försäljning efter att ha haft stängt i ett par månader - då vi, precis som alla företag... Har löpande kostnader som löner, försäkringar, inköp av råvaror etc. Vilket gör att vi behöver arbeta parallellt med båda delar, vare sig vi vill eller inte.
Det har också blivit en mycket kostsam bugg vad gäller alla saknade produkter som fastnat i transporten. Det är sådant man får vara förberedd på som företag - därför behöver vi även fatta vissa tuffa beslut för att verksamheten ska få finnas kvar.
Kom ihåg att vi inte är något stort företag som Apotea, som har packrobotar, X antal personal på varje enhet för kundservice etc.
Utöver detta har Jag, Sofie, behövt en paus p.g.a. utmattning.
Det här är inget som pågått en kortare tid, utan i över ett år. Jag har haft akut inflammation, förstorad mjälte, dåliga levervärden och inte kunnat äta för smak och lukt som gjort att allt smakat ruttet = otrolig orkeslöshet och otaliga läkar/akutbesök.
Att rodda bakom kulisserna i ett litet företag där jag dessutom - oavsett om jag vill/kan - har ansvaret att leda flera andra samtidigt. Det är inte helt enkelt.
Det är ingen ursäkt, men en förklaring.
God och Varmhjärtad kundservice är något som är otroligt viktigt för mig - något som alltid varit ledande i vår verksamhet.
Detta har varit under all kritik den här tiden, vilket vi förstår och tar med oss. Ni som varit med länge VET detta. Är tacksam för varenda en av er som går in och berättar om er upplevelse genom åren, att det inte varit några problem.
Förstår även de som inte vill handla av oss mer, och det är helt okej.
Vi tar med oss ALLT i detta, och tar lärdom inför framtiden.
All feedback tas emot med kärlek, så känn dig fri att lämna åsikter och tankar.
Det går utmärkt att maila mig, Sofie, personligen på [email protected].
Vi förstår att detta varit under all kritik, det tycker givetvis vi också.
Däremot blir jag mer än Tacksam om du har med dig att vi krigar på så gott vi kan och gör otroligt mycket mer än vad som syns utåt.
Med kärlek,
Sofie Alm