Fri frakt över 789 kr / Leveranstid 2-6 veckor / Betala med Klarna

Returer

Det är viktigt att du kontaktar [email protected] via mail enligt Dalarnas Ekobutik's köpvillkor för att din returhantering och återbetalning ska fungera och gå så snabbt och smidigt som möjligt. Du står själv för returfrakten.

59 kr returporto

Bor du i Falun med omnejd kan du lämna ditt paket hos oss utan returkostnad, men du behöver registrera din retur som i steg 1 nedan.

Dalarnas Ekobutik beställer returfrakt åt dig som du får hjälp att skriva ut hos ditt postombud, sedan får du en faktura på beloppet till den mail du använde vid din order hos Dalarnas Ekobutik.



1. Du måste ge oss ett tydligt besked via mail om att du ångrat köpet och visa upp följesedel/faktura/kvitto som du fick i din order samt skicka en tydlig bild på emballage samt produkt om något i din order är skadat. Ladda ner och fyll i din ångerblankett här >>

2. Dalarnas Ekobutik bokar en returfrakt som skickas till dig via mail

3. Du skriver ut och tejpar frakthandlingen på originalkartongen som du fick din beställning i.

4. Lämna in paketet till ombud och spara inlämningskvitto tills dess att du fått en returbekräftelse från oss.



Du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från och med att du mottagit ditt paket. Produkterna ska skickas tillbaka i originalskick och i sin originalförpackning med etiketter och taggar kvar.

Tänk på att spara ditt inlämningskvitto till dess att du fått en returbekräftelse från oss.



ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP
Enligt lagen om distansavtal har du ångerrätt i 14 dagar. Du har inte ångerrätt på:

  • Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis kosmetiska produkter)
  • En vara som tagits fram eller specialanpassats enligt dina anvisningar eller har en tydlig personlig prägel. 
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här >>.


Information om klagomål
Du är alltid välkommen att höra av dig till oss via mail  [email protected]
Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se >>